Nowoczesny salony fryzjerski  i kosmetyczny

Nowoczesny salony fryzjerski i kosmetyczny


Współcześnie salon to coś więcej, niż miejsce świadczenia usług

Duża konkurencyjność na rynku świadczenia usług kosmetycznych sprawia, że szczególnie właściciele salonów fryzjerskich i gabinetów kosmetycznych powinni zadać sobie pytanie jak wyróżnić swój salon spośród innych, zdobyć klienta i nawiązać z nim wieloletnią współpracę. Analiza wymaga podejścia kompleksowego i dostrzeżenia wszelkich aspektów, które mogą mieć wpływ na dokonywanie wyboru przez potencjalnego klienta – od ceny przez obsługę, po wygląd miejsca.

Poznaj i posłuchaj klienta

Cokolwiek robimy – robimy z myślą o kliencie, to oczywiste. Jednak trzeba wiedzieć cokolwiek o nim, aby stworzyć salon przyjazny i taki do którego on chętnie będzie wracać. Ogólne informacje o typie klientów odwiedzających nasz gabinet są z reguły nieprzydatne, dlatego też każdą osobę należy dziś traktować indywidualnie i ją słuchać. Ludzie, bez względu na to, jakich usług potrzebują, szukają miejsc dopasowanych do nich, gdzie inni koncentrują się na ich potrzebach, poświęcają czas i uwagę. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i zapamiętaj choć jedną istotną informację na ich temat.

Daj więcej, niż konkurencja

Nic tak nie cieszy klientów jak podarunki, ciekawe oferty, rabaty i gratisy. Tak jednak działają wszyscy, dlatego mają sezonową klientelę. Warto pójść o krok dalej i dać coś od siebie, niekoniecznie obniżając cenę. Wprowadzenie karty klienta, darmowa porada, czy próbka odpowiedniego dla danej osoby szamponu lub kremu na pewno przyczynią się do pozytywnej oceny naszego salonu. Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań umożliwiających gromadzenie informacji o kliencie pozwoli na dopasowanie porady, produktu czy oferty do jego aktualnych potrzeb. Znajomość ich jest bezcenna, a klient przestaje być dla nas anonimowy.

Panuj nad chaosem

Bez względu na to, jak bardzo jesteśmy zajęci i jak nieoczekiwane sytuacje pojawiły się w danym tygodniu, musimy panować nad salonem, bo to nie tylko ułatwia nam prac, ale pokazuje klientowi, że nie ma takiego problemu, którego nie dałoby się wspólnie rozwiązać. Rzetelność i profesjonalizm – każdy chciałby się nimi wyróżniać, ale mało kto robi cokolwiek w tym kierunku. Odpowiednie zarządzenie swoim czasem sprawia, że pracujemy efektywnie i nie zaskakują nas nagłe zmiany – odwołana lub zapomniana wizyta, brak produktów czy niewystarczająca liczba pracowników danego dnia. Dzięki choćby platformie do rezerwacji usług online możemy sprawnie zarządzać salonem, bezpiecznie przechowywać wszelkie dane, szybko wymieniać informacje z klientami. Wszystko jest przejrzyste, poukładane i pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu!

Stwórz miejsce wyjątkowe

Pamiętaj, aby urządzając salon pomyśleć także o kwestiach estetycznych i połączyć je z funkcjonalnością. Klient na pewno chętniej skorzysta z usług świadczonych w nowoczesnym salonie, gdzie używa się dobrej jakości kosmetyków i gdzie będzie czuł się dobrze. Wystrój nadaje charakteru danemu miejscu, warto więc o niego zadbać. Spokojne, ciepłe, stonowane kolory, ciekawe grafiki czy artystyczne fotografie pozwolą na chwile relaksu, być może zainspirują albo pomogą klientowi na utożsamienie się z naszym salonem. Warto zadbać także o usytuowanie foteli, szafek, licznych niezbędników i jak najlepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni. Ergonomiczny salon zapewni nie tylko sprawą pracę, ale także przede wszystkim bezpieczeństwo.

Nie bój się inwestować

Doskonalenie swoich usług, poszerzanie oferty, szkolenie pracowników i korzystanie z dobrego sprzętu to warunek rozwoju salonu. Ten obecnie nie jest jedynie punktem świadczenia usług, ale miejscem, gdzie można zaspokoić swoje potrzeby, dowiedzieć się czegoś, zrelaksować, poczuć wyjątkowo. Zbudowanie dobrej marki wymaga czasu i często składa się z drobnych działań. Jeśli w odpowiednim momencie zauważymy potrzebę zmian – nie bójmy się inwestować i wykraczać ponad utarte schematy, zwłaszcza jeśli nasz salon ma być wyjątkowy i zależy nam na długotrwałej relacji z klientami, których obecnie łatwiej pozyskać, niż utrzymać.

Verification