Ile możesz zaoszczędzić stosując system rezerwacji internetowej?

Ile możesz zaoszczędzić stosując system rezerwacji internetowej?


Bardzo dużo właścicieli salonów podchodzi sceptycznie lub mało zdecydowanie, by przejść do korzystania z rezerwacji internetowych. Najlepszym rozwiązaniem według nich są rezerwacje telefoniczne i ręczne zapisywanie ich w zeszycie lub kalendarzu. Jednak właściciele salonów, które zdecydowały się na uruchomienie u siebie system rezerwacji online dostrzegają korzyści tego rozwiązania. Co ciekawe używają funkcji oprogramowania do rzeczy o których początkowo nie myśleliśmy w Morten.pl.

Głównym powodem, o którym mówią nam właściciele salonów i dla którego zdecydowali wprowadzić rezerwacje online, to umożliwienie rezerwacji wizyty klientom poza godzinami pracy salonu. Badania wykazały, że są salony w których 40% rezerwacji on-line jest dokonywanych poza godzinami pracy, nie przewidzieliśmy tego, że 60% rezerwacji internetowych jest dokonywanych w godzinach pracy salonów. Bardzo często spotykaliśmy się z pytaniem „Dlaczego skoro mamy recepcjonistkę ludzie zamiast z nią porozmawiać mają rezerwować samodzielnie wizyty przez Internet?”

Klienci wolą sami przeglądać wolne terminy niż zadawać o nie pytania, mogą umawiać się oglądając ulubiony serial lub rozmawiając z kimś przez telefon czy słuchać muzyki. Nie zawsze klienci mają w pracy warunki, żeby zadzwonić do fryzjera i umówić się na wizytę. W domu zajmują się dziećmi i często o wizycie w salonie fryzjerskim przypominają sobie późnym wieczorem. 40% klientów rezerwuje wizyty poza godzinami otwarcia Twojego salonu.

Inną zaletą jest to, że jeśli klientom łatwiej jest się umówić umawiają się częściej, a przerwy między kolejnymi wizytami są krótsze gdy klienci mogą samodzielnie dokonywać rezerwacji online. Gdy klientka myje zęby stoi wieczorem przed lustrem i nie podoba jej się aktualna fryzura spontanicznie podejmuje decyzję o wizycie u fryzjera bierze telefon czy tablet i przed pójściem spać może rezerwuje termin, a nie stara się pamiętać żeby zadzwonić rano po 9 kiedy salon będzie rano otwarty.

Salony, które zdały sobie sprawę z korzyści jakie daje uruchomienie rezerwacji wizyt zarabiają więcej jednocześnie oszczędzając, ich personel nie jest przyklejony do telefonów. Klienci nie denerwują się gdy podczas strzyżenia są odbierane telefony, a fryzjerki szybciej wykonują swoją pracę.

Jeżeli jeszcze nie przekonaliśmy Was do przetestowania systemu rezerwacji wizyt, to odpowiedzcie sobie na kilka prostych pytań:

  • Ile macie rozmów na automatycznej sekretarce, SMSów, maili czy notatek które każdego ranka musicie wpisać w kalendarz żeby mieć w nim porządek?
  • Ile czasu poświęcacie na potwierdzenie lub propozycję dogodnego terminu wizyty poprzez email czy telefon?
  • Jak długo Wasz przeciętny klient umawia się na wizytę? Ile czasu można oszczędzić gdyby tylko 10% klientów rezerwowało wizyty przez Internet? Godzinę, dwie?
  •  Jeśli tylko jeden klient w ciągu roku przyszedł nie 5, a 6 razy w roku tylko dlatego, że łatwiej było mu się umówić wizytę przez Internet, to ile to będzie zysku?
  • Jeśli pozyskasz miesięcznie tylko jednego lojalnego klienta, który będzie korzystał regularnie z Twoich usług ponieważ łatwo było mu się umówić, ile można zyskać w ten sposób w ciągu roku klientów?
  • ​Czy prowadząc Fanpage na Facebooku sprzedajesz swoje usługi dzięki niemu? Jeśli nie to po co go prowadzisz?

Załóż konto do Twojego panelu Morten