Marka salonu fryzjerskiego

Marka salonu fryzjerskiego


Budowanie marki salonu fryzjerskiego to proces wymagający czasu, ale opłacalny. Dla stałych klientów, w odróżnieniu od tych, którzy rezerwują termin sporadycznie, liczy się znacznie więcej niż tylko promocyjne ceny czy rabaty. To właśnie oni są wyznacznikiem tego, jak silna jest marka. Jak ją budować?

Wszystko zaczyna się od wstępnej koncepcji. To, w jakiej dzielnicy, na jakiej ulicy czy w jakim budynku będzie mieścił się przyszły zakład fryzjerski ma niebagatelne znaczenie dla potencjalnych klientów. Do centralnej części miasta nie tylko łatwiej i szybciej dojechać, ale również przy okazji załatwić można pozostałe sprawy. Równie istotny jest wystrój – nowoczesny czy klasyczny? Sposób, w jaki zostanie urządzona przestrzeń jest znakiem dla potencjalnych klientów. To pierwsze elementy, które każdy potencjalny klient – nawet nieświadomie – zwraca uwagę.

Zaoferować więcej niż cenę

Cena, choć ważna, nie jest najważniejszym czynnikiem w procesie budowania marki. Zakład fryzjerski, który będzie przyciągał tylko i wyłącznie niskimi cenami usług, po pewnym czasie, nie będzie mógł zaoferować niczego innego. Ciągłe obniżanie cen w konsekwencji doprowadzi zakład do niebezpiecznej granicy rentowności. A to pierwszy krok do tego, aby interes po cichu zwinął się z rynku. W sytuacji, gdy budowa marki opiera się wyłącznie na cenie, to jest ona nietrwała. Zupełnie inaczej jest w przypadku tych salonów fryzjerskich, które budują swoją markę w sposób przemyślany i nie skupiają się wyłącznie na cenie oferowanych usług. Choć mogą one stosować promocje, aby przyciągnąć jak największą ilość potencjalnych zainteresowanych, stawiają jednocześnie na jakość świadczonych usług. Każdyklient traktowany jest w sposób indywidualny. Bo czy nie wraca się do miejsc, w których specjalista poświęca czas przy wyborze koloru farby do włosów lub samodzielnie proponuje nam zmianę fryzury gdy jesteśmy niezdecydowani, mając przy tym na uwadze nasz styl życia i ilość czasu, jaką możemy poświęcić na pielęgnację włosów?

Jak wygląda kontakt z klientami?

I na tym polu można świetnie umacniać swoją markę i jednocześnie relacje z klientami. W ostatnich czasach powstało wiele nowoczesnych systemów informatycznych, które pozwalają nie tylko podnieść prestiż i ekskluzywność zakładu, ale również poczuć się wyjątkowo klientowi. Takie narzędzia wykorzystywane mogą być zarówno do celów organizacyjnych, jak i marketingowych. W pierwszym wypadku znacznie schludniej wygląda recepcja salonu, która nie jest zarzucona zeszytami, kalendarzami czy ołówkami. Druga część odnosi się do możliwości przypominania klientom o umówionych wizytach czy informowania o nowościach. Wiadomość trafia tu do bezpośrednio do osoby zainteresowanej, która doskonale wie, jaki poziom usług oferuje zakład fryzjerski. Co więcej, posiadając informację o imieniu i nazwisku klienta można sprawdzić jego preferencje dotyczące wybieranych usług fryzjerskich i zaoferować mu promocje, z których niemal na pewno skorzysta.

Drobne, ale ważne szczegóły

To, że w salonach fryzjerskich oczekujący klienci mogą poczytać prasę codzienną lub magazyny już nikogo nie dziwi. Ale coraz więcej takich zakładów oferuje drobny poczęstunek lub kawę. To nie wydatek, ale inwestycja w samopoczucie klienta siedzącego w fotelu. W im lepszym nastroju wyjdzie on z gabinetu, tym lepiej będzie wspominał wizytę. A to klucz do sukcesu, gdyż prawdopodobieństwo, że podzieli się on swoimi wrażeniami ze znajomymi jest bardzo duże. Czy nie o to właśnie chodzi? Nie od dziś wiadomo, że jako konsumenci zawierzamy przecież częściej opiniom naszych przyjaciół niż nawet najlepszym reklamom.