Karta klienta w gabinecie kosmetycznym

Karta klienta w gabinecie kosmetycznym


Nowoczesne aplikacje wspomagają między innymi pracę fryzjerów i kosmetyczek. W przypadku gabinetów kosmetycznych uwagę warto zwrócić na kartę klienta. To właśnie w niej notować można niezbędne informacje, które pomogą w profesjonalnej obsłudze klientki.

Współczesny konsument jest wymagający. Panie, które regularnie odwiedzają gabinety kosmetyczne zainteresowane są nie tylko dobrze wykonanym zabiegiem, ale również oczekują przydatnych porad czy zwykłej rozmowy na błahe tematy. Z drugiej strony, trudno oczekiwać od kosmetyczki, aby pamiętała każdą swoją klientkę – jej przyzwyczajenia, wykonane dotychczas zabiegi czy nawet imię. W większości aktualnie działających salonów kosmetycznych w dalszym ciągu stosuje się przy tym tradycyjne zapisy w zeszycie. Są jednak one niepraktyczne, często ograniczają się przy tym wyłącznie do zapisania daty i godziny, na którą umówiła się klientka. Wdrożenie nowoczesnej aplikacji pozwala na indywidualne potraktowanie każdej zainteresowanej pani i doskonałe przygotowanie się do jej wizyty.

Zapisz wszystko to, co ważne

Właściciele gabinetów kosmetycznych, którzy decydują się na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań doskonale zdają sobie sprawę z tego, ile można zyskać. Przede wszystkim możliwe jest gromadzenie podstawowych informacji o klientce. Imię, nazwisko, numer telefonu czy data urodzenia potrzebne są nie tylko po to, aby przypomnieć jej o umówionej wcześniej wizycie, ale również po to, aby ewentualnie przygotować drobny upominek choćby z okazji urodzin. Poza tym możliwość utworzenia indywidualnej karty dla każdej klientki to szansa, aby zapisać istotne informacje, które mogą mieć wpływ na dobór zabiegów – mowa tu choćby o uczuleniach na konkretne substancje, których użycie może mieć negatywne skutki. Dodatkowe informacje dotyczyć mogą rodzaju skóry czy preferowanych i używanych na co dzień przez klientkę kosmetyków. Jednocześnie istotne jest, aby przy każdej wizycie informacje te weryfikować.

Stała czy sporadycznie odwiedzająca salon klienta?

Z punktu widzenia każdej kosmetyczki taka informacja jest istotna. Prowadząc w sposób skrupulatny karty klientek ma ona możliwość odpowiedzenia sobie na zadane pytanie. Dzięki temu wiadomo, czy klientkę trzeba nagrodzić darmowym kosmetykiem, czy też zadać sobie trud, aby przekonać ją do częstszych wizyt. Warto też zauważyć, że taka wiedza pozwala przygotowywać promocje lub rabaty na zabiegi, które są najpopularniejsze lub właśnie zostały wprowadzone do oferty. Posiadając przy tym bazę numerów telefonów klientek, każda kosmetyczka może utworzyć spersonalizowaną wiadomość, którą roześle – na przykład – do regularnie odwiedzających gabinet pań. I odwrotnie – może stworzyć promocję zachęcającą do kolejnych odwiedzin klientek, które dotychczas na wizytę umawiały się sporadycznie.

Więcej niż tylko zabiegi

Salon kosmetyczny już dawno przestał być miejscem, które klientki odwiedzają z myślą wyłącznie o profesjonalnym zabiegu. Współcześnie panie chcą się tam zrelaksować, wypić filiżankę dobrej kawy czy herbaty lub po prostu porozmawiać. Większość kart, których tworzenie umożliwiają specjalne aplikacje, ma też osobną rubrykę, do której można wpisać informacje na temat ulubionego napoju klientki siedzącej na fotelu czy też tego, co sama o sobie powie. Dzięki temu, zerkając w notatki, kosmetyczka od razu wie, o czym rozmawiała ostatnio z nią i może ją mile zaskoczyć, dopytując o szczegóły lub po prostu pytając, co się u niej zmieniło.

To nie strata, ale oszczędność czasu

Zainwestowanie w system do zarządzania gabinetem kosmetycznym to bynajmniej nie strata czasu czy pieniędzy. Oszczędzić można wiele – nie trzeba kupować kolejnych zeszytów, kalendarzy czy ołówków. Co więcej, recepcja lub wydzielony kącik na formalne sprawy prezentuje się znacznie schludniej i estetyczniej. Warto wskazać też na czas – kosmetyczka, która będzie zajmowała się klientką nie musi przeglądać zgromadzonych notatek, wystarczy, że wpisze nazwisko do bazy i otrzyma automatycznie szereg praktycznych danych. Wszystko to sprawia, że aplikacja i karty klientów są coraz częściej postrzegane jako inwestycja w rozwój gabinetu kosmetycznego i możliwość uporządkowania formalnych kwestii.